Köpvillkor för dig som privatperson
Klicka på rubrikerna nedan för att läsa mer om varje fråga.
• Leverans
Du kan välja att få ditt paket skickat via DHL servicepoint (kostnad 69:-), hemleverans via Posten My Pack Home (kostnad 195:-) eller så kan du välja att hämta i någon av våra konceptbutiker i Stockholm, Göteborg, Uppsala, Malmö eller Alingsås. Du meddelas när din order finns att hämta och ordern ligger i 3 dagar efter det att du meddelats. Vi levererar till Sverige, Danmark, Finland, Nederländerna och Belgien.
• Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. Om du väljer de kostnadsfria betalsätten tillkommer bara frakt på 69- till dig./>Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt. Beroende på valt fraktsätt finns ett urval betalningsalternativ. Du kan välja att betala med swish eller bankgiro direkt till oss, se övriga betalningssätteller nyttja Klarnas tjänster.
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
• Retur-& ångerrätt
Ångrar du ditt köp eller vill byta till annan modell/storlek så hjälper vi dig med returen! Fraktkostnaden för returen är då 49 kr. (Vi står inte för returhantering med Posten My Pack Home utan returer måste ske med DHL serivcepoint. Den behöver inte lämnas in personligen. Önskar man trots allt upphämtning med My Pack Home kostar det 195-.)
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller normalt under 14 dagar och då börjar fristen löpa den dag du tog emot varan. Från och med 25/11 2024 har vi förlängt detta att gälla till den 4/1 2025.
Om du ångrar ditt köp så kontakta oss via telefon 0322-13 14 5 eller via e-mail info@cinnamonskor.se och informera oss om du vill byta till annan storlek, färg eller modell eller om du vill ha pengarna tillbaka. Du får då ett e–mail med en av oss förbetald fraktsedel. Den tejpar du fast på emballaget (ej direkt på skokartongen) och lämnar in på närmaste DHL serviceställe.
Du är skyldig att hålla varan och emballaget i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt prova den inomhus. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. När vi fått varorna i retur betalas dina pengar tillbaks senast inom 7 dagar. OBS Det är av hygieniska skäl ingen returrätt på sockor, strumpor, skavsårsstrumpor, fotvårdsprodukter eller innersulor
Byte
Skulle du vilja byta till någon storlek eller modell? Maila eller ring oss så hjälper vi dig! Vi bjuder på bytesfrakten (69 kr) och skickar med en retursedel med de nya skorna, skulle inte de passa kan du skicka tillbaka båda paren tillsammans, det blir då endast en returfrakt på 49 kr.
Har du betalat via Klarna?
Du behåller din första faktura/betalning och och betalar eventuell mellanskillnad och returfrakt via swish eller bankgiro till oss. Byter du till en billigare modell korrigerar vi beloppet i efterhand via Klarna. Vill du ha ditt byte på en helt ny faktura får du lägga en ny beställning via vår hemsida, meddela oss så tar vi bort fraktkostnaden i efterhand och skickar med retursedel.
• Leveranstid
Vi skickar normalt varorna dagen efter att din beställning kommit in. Så leveranstiden är oftast mellan 2-4 dagar.
Om du valt proformabetalning dvs att betala i förskott så räknas leveransdagen från det att pengarna syns på vårt bankkonto.
Vill du själv hämta skorna på vårt lager i Alingsås eller i någon konceptbutik, välj alternativet för leverans till den butik du önskar. Vi kontakter dig när din beställning finns att hämta och din order ligger kvar för uthämtning i 3 dagar efter det att du meddelats.
• Ej uthämtade paket
Ej hämtade varor returneras till oss. För de paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-
• Reklamationsrätt
Kontakta oss och berätta varför du vill reklamera varan. Vi hjälper dig med reklamationen.
Om det är möjligt att reparera varan rekommenderas du att gå till en skomakare och sedan skicka in kvittot till oss. Går det inte att reparera varan mailar vi en särskild returfraktsedel till dig, så du slipper betala för frakten. När vi mottagit varan och godkänt reklamationen gör vi något av följande:
A) Du får en ny vara.
B) Du får tillbaka pengarna du betalat för varan
• Lagar och tvister
Köp genom www.Cinnamonskor.se styrs främst av Distansavtalslagen och Konsumentköplagen. Dessutom åtar vi oss frivilligt att följa eventuella beslut från Allmänna reklamationsnämnden i samband med en tvist.
Mer information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument hittar du hos Konsumentverket.
• Personuppgifter
Enligt den nya personuppgiftslagen, GDPR, måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av kommer att hanteras av Twosouls AB i egenskap av personuppgiftsansvarig. De personuppgifter du lämnar till oss, så som adress, namn, personnummer, e-postadress och telefonnummer kan komma att användas för att säkerställa leveranserna till dig, vid kreditprövning, för att lämna erbjudanden och upplysningar om vårt sortiment till dig. De uppgifter du lämnar är endast tillgängliga för Twosouls. Du har rätt att ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig. Du har alltid rätt att begära att vi ska radera eller korrigera de uppgifter som finns om dig. Genom att godkänna våra köpvillkor samtycker du till ovanstående.
• Minderåriga
Om du är minderårig (yngre än 18 år) så måste du ha målsmans godkännande för att få beställa från oss.
• Tryckfel
Vi reserverar oss för tryckfel och felprissättningar på sajten och förbehåller oss rätten att avslå ordrar