Köpvillkor för dig som privatperson

Leverans

Du kan välja att få ditt paket skickat via DHL servicepoint till närmaste paketombud, hemleverans via Posten My Pack Home, eller så kan du välja att hämta i någon av våra konceptbutiker i Stockholm, Göteborg, Uppsala, Malmö eller Alingsås. Se priser vid de olika fraktvillkoren.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. Om du väljer de kostnadsfria betalsätten tillkommer bara fraktkostnad.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Betalningsvillkor beror på valet av fraktvillkor och alternativen finns angivna i kundvagnen. Du kan välja att betala med swish eller bankgiro direkt till oss, se övriga betalsätt, eller nyttja Klarnas tjänster.

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Ångerrätt/Bytesrätt

Ångrar du ditt köp så hjälper vi dig med returen! Fraktkostnaden för retur är 49 kr i Sverige och i andra länder är det samma fraktkostnad som den till dig. (Vi står inte för returfraktkostnaden med Posten My Pack Home utan returer måste ske med DHL serivcepoint. Den behöver inte lämnas in personligen. Önskar man trots allt upphämtning med My Pack Home kostar det 195-.)
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller normalt under 14 dagar och då börjar fristen löpa den dag du tog emot varan. Under december månad har vi förlängt detta att gälla till den 3e januari.
Om du ångrar ditt köp så kontakta oss via telefon +46 (0)322-13 14 5 eller via e-mail info@cinnamonskor.se och informera oss om du vill byta till annan storlek, färg eller modell eller om du vill ha pengarna tillbaka. Du får då ett e–mail med en av oss förbetald fraktsedel. Den tejpar du fast på emballaget (ej direkt på skokartongen) och lämnar in på närmaste DHL serviceställe. Vi står inte för returfraktkostnaden med Posten My Pack Home utan returer måste ske med DHL serivcepoint. Den behöver inte lämnas in personligen. Önskar man trots allt upphämtning med My Pack Home kostar det 195-.
Du är skyldig att hålla varan och emballaget i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt prova den inomhus. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. När vi fått varorna i retur betalas dina pengar tillbaks senast inom 7 dagar.

Leveranstid

Vi skickar normalt varorna dagen efter att din beställning kommit in. Så leveranstiden är oftast mellan 2-4 dagar.
Om du valt proformabetalning, dvs att betala i förskott, så räknas leveransdagen från det att pengarna syns på vårt bankkonto.
Vill du själv hämta skorna i någon av våra konceptbutiker bockar du i vilken butik när du kommer till leveransalternativ. Vi meddelar dig när din beställning finns att hämta i vald Cinnamonbutik.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För de paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Reklamationsrätt

Kontakta oss och berätta varför du vill reklamera varan. Vi hjälper dig med reklamationen.
Om det är möjligt att reparera varan rekommenderas du att gå till en skomakare och sedan skicka in kvittot till oss. Går det inte att reparera varan mailar vi en särskild returfraktsedel till dig, så du slipper betala för frakten. När vi mottagit varan och godkänt reklamationen gör vi något av följande:
A) Du får en ny vara.
B) Du får tillbaka pengarna du betalat för varan

Lagar och tvister

Köp genom www.Cinnamonskor.se styrs främst av Distansavtalslagen och Konsumentköplagen. Dessutom åtar vi oss frivilligt att följa eventuella beslut från Allmänna reklamationsnämnden i samband med en tvist.
Mer information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument hittar du hos Konsumentverket.

Personuppgifter

Enligt den nya personuppgiftslagen, GDPR, måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av kommer att hanteras av Twosouls AB i egenskap av personuppgiftsansvarig. De personuppgifter du lämnar till oss, så som adress, namn, personnummer, e-postadress och telefonnummer kan komma att användas för att säkerställa leveranserna till dig, vid kreditprövning, för att lämna erbjudanden och upplysningar om vårt sortiment till dig. De uppgifter du lämnar är endast tillgängliga för Twosouls. Du har rätt att ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig. Du har alltid rätt att begära att vi ska radera eller korrigera de uppgifter som finns om dig. Genom att godkänna våra köpvillkor samtycker du till ovanstående.

Minderåriga

Om du är minderårig (yngre än 18 år) så måste du ha målsmans godkännande för att få beställa från oss.

Tryckfel

Vi reserverar oss för tryckfel och felprissättningar på sajten och förbehåller oss rätten att avslå ordrar